„Równowaga w edukacji kluczem do sukcesu w przyszłości”- nowy projekt Erasmus+ dla nauczycieli

 Równowaga w edukacji kluczem do sukcesu w przyszłości

Projekt Erasmus+ KA1- Mobilność kadry edukacji szkolnej

Czas trwania: 1 września 2017r.- 31 sierpnia 2019r.

 

W oparciu o koncepcję pracy szkoły, analizę wyników sprawdzianu kompetencji 2016r, ankiet nt. potrzeb szkoleniowych oraz umiejętności w posługiwaniu się technologią komputerową nauczycieli wyodrębniliśmy potrzeby szkoły, które chcemy zaspokoić poprzez projekt Erasmus+ KA1.

  • Podniesienie poziomu kluczowych kompetencji i umiejętności uczniów, poszerzenie możliwości ich rozwoju osobistego,  zaangażowania w roli świadomych i aktywnych członków społeczeństwa tak, by ich umiejętności mogły być wykorzystywane w przyszłości (praca).
  • Poprawa jakości i wdrażanie innowacyjnych sposobów nauczania, które są atrakcyjne dla uczniów i odpowiadają ich predyspozycjom. Chcemy aktywnego udziału uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w procesie uczenia się,
  • Umiędzynarodowienie szkoły, podniesienie poziomu wiedzy i znajomości innych kultur i krajów.
  • Podniesienie kwalifikacji nauczycieli i kadry zarządzającej. Zależy nam na wzmocnieniu profesjonalnego profilu nauczycieli i kreatywności w stosowaniu innowacji pedagogicznych.
  • Zwiększenie znajomości języków obcych. Niezmierne ważne jest rozwijanie kompetencji językowych nauczycieli i uczniów umożliwiających skuteczną komunikację w języku obcym.

Uczestnikami projektu będą nauczyciele: języka angielskiego, nauczyciele przedmiotowcy oraz kadra zarządzająca szkoły. Na szkolenia wyjedzie dziewięciu nauczycieli. Po powrocie z kursów podzielą się nowo zdobytą  wiedzą z innymi nauczycielami i wykorzystają ją w pracy z uczniami.

Potrzebą nauczycieli jest wzmocnienie ich profesjonalnego profilu- rozwijanie kompetencji zawodowych, kreatywności w stosowaniu innowacji pedagogicznych i nowoczesnych metod nauczania. Istotne jest również doskonalenie kompetencji językowych w zakresie posługiwania się językiem angielskim, wykorzystywanie nowoczesnych technologii w nauczaniu. Ważną potrzebą jest zapobieganie wypaleniu zawodowemu, a także poszerzanie horyzontów myślowych, kulturowych oraz umiejętności społecznych takich jak praca w zespołach.

Jeśli chodzi o nauczycieli języka angielskiego ich potrzebą jest aktualizowanie treści metodycznych, kulturowych, utrzymanie płynności językowej z uwzględnieniem zmian zachodzących w obrębie języka. Udział w kursach zagranicznych jest najlepszą okazją do konwersacji i bezpośredniego kontaktu z kulturą brytyjską oraz wymiany doświadczeń metodycznych.

W związku z działalnością oddziałów integracyjnych w naszej szkole oraz często pojawiających się trudności dysgrafii, dysleksji, problemów z koncentracją uwagi nauczyciele poszukują nowych koncepcji pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Potrzebą kadry zarządzającej jest nabycie umiejętności zarządzania zespołem, motywowania pracowników, a także podnoszenia jakości pracy szkoły w obrębie dydaktyki, wychowania, opieki, współpracy międzynarodowej. W świetle zachodzących zmian i reform w edukacji niezbędna jest wymiana i korzystanie z doświadczeń zagranicznych placówek.

W związku z reformą edukacji w naszym kraju, czyli stworzeniem ośmioklasowych szkół podstawowych szkoła poszukuje nowych metod i form pracy z uczniami klas VII- VIII. Istotne zmiany wprowadza podstawa programowa języka angielskiego zgodnie z którą  nauczanie ma być bardziej nastawione na kształcenie komunikacji. Po szkole podstawowej nasi uczniowie będą także zdawali egzamin z języka angielskiego, co zdecyduje o możliwości wyboru szkoły średniej.

W związku z działalnością oddziałów integracyjnych w naszej szkole oraz często pojawiających się trudności dysgrafii, dysleksji, problemów z koncentracją uwagi nauczyciele poszukują nowych koncepcji pracy z uczniami o  specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Realizowane cele projektu są zgodne z kierunkami polityki oświatowej oraz europejskimi priorytetami szkoły. Wyposażają nauczycieli w niezbędna wiedzę metodyczną i rozwiązania opiekuńczo- wychowawcze, które zostaną wdrożone w edukacji dla lepszego funkcjonowania placówki.