Erasmus Plus - Tydzień w szkole w Atenach

Zapraszamy do przeczytania relacji z naszego pobytu w szkole w Atenach.

Z Wasilkowa wyjechaliśmy w niedzielę 20 maja wczesnym rankiem. Podróż samolotem (dla niektórych z nas pierwsza w życiu) minęła bardzo szybko. Na lotnisku w Atenach czekali na nas nasi greccy przyjaciele ze swoimi rodzinami. Wszyscy byli niesamowicie mili.

W poniedziałek wszyscy uczniowie i nauczyciele szkoły Avgoulea przywitali nas na głównym placu. Spotkaliśmy się też z uczniami z Turcji, Słowenii i Niemiec. Zaczęło się zwiedzanie pięknej i dużej szkoły. Następnie odbyły się zajęcia z robotyki. Po szybkim lunchu udaliśmy się na próbę do wspólnego show, podczas którego mieliśmy zatańczyć wspólny taniec. Podzielono nas na dwie grupy: chłopców, którzy ćwiczyli street dance i dziewczęta, które przygotowywały boody drumming. Oba zespoły pracowały pod okiem instruktorów tańca. Popołudnie spędzaliśmy w towarzystwie naszych przybranych rodzin.

We wtorek Pojechaliśmy metrem do muzeum Akropolu - centrum Aten. Rozpoczęliśmy od Plaki - miejsca, gdzie jest dużo sklepów i można kupić pamiątki. Zwiedzanie muzeum było niesamowite. Tyle rzeźb i eksponatów pochodzących sprzed tysięcy lat zgromadzonych w jednym miejscu.

W środę odbyły się zajęcia z Minecrafta. Wcześniej uważaliśmy, że jest to gra dla dzieci, jednak po tych zajęciach zmieniliśmy zdanie. Pokazano nam jak można wykorzystywać tę grę podczas lekcji biologii, czy chemii. Budowanie schematu serca z sześcianów było nauką i jednocześnie dobrą zabawą. Następnie zabawa na szkolnym basenie. Dziewczęta miały zajęcia z aqua aerobicu, a chłopcy grali w water polo. Było niesamowicie :) Potem przećwiczyliśmy nasze tańce przed jutrzejszym występem. Wieczorem spotkaliśmy się w nowoczesnym centrum sportowo-młodzieżowym. Spacerowaliśmy po pachnącym lawendą parku oglądając przepiękne widoki. Było fantastycznie.

Czwartek był chyba najbardziej stresującym dniem, ponieważ wtedy odbył się występ. Rozpoczęło się od koncertu greckiego zespołu folkowego. Niesamowite brzmienie. Potem przyszedł czas na nasze występy. Najpierw każdy z krajów przedstawiał swój tradycyjny taniec. My zatańczyliśmy poloneza. Wyszło super:) Potem nasze wspólne tańce - to też wyszło świetnie.

W piątek pojechaliśmy na wycieczkę do Świątyni Posejdona i amfiteatru. Zwiedzanie, piękne widoki, ostatnie zdjęcia grupowe, zdjęcia krajobrazu. Wszystko było piękne, że aż zapierało dech w piersiach. Tego dnia lunch jedliśmy nad morzem. Wybraliśmy tradycyjne greckie danie - souvlaki. Po pełnym wrażeń dniu przyszedł czas na pożegnanie. W sobotę grupy z każdego kraju wsiadły do samolotów i wróciły do swoich krajów. Nasza grecka przygoda dobiegła końca.

Niesamowite przeżycie, wiele nowych znajomości i wspaniałych wrażeń. Czas spędzony w Grecji zapamiętamy do końca życia i mamy nadzieję, że uda się nam powrócić do tego pięknego kraju.